Napoleon: Wysokobudżetowy epos wojenny Ridleya Scotta „Napoleon” to seria zrealizowanych sekwencji bitewnych, szukających lepszego filmu, który by je połączył. Po raz kolejny kunszt Scotta jest tu w pełni pokazany, ale służy to głęboko płytkiemu scenariuszowi, który uderza w najważniejsze wydarzenia z życia bohatera ze zbyt małą pasją i celem, zbyt rzadko łącząc się ze sobą z jakimkolwiek impetem . Fenomenalny aktor w połowie filmu zostaje zredukowany do postaci widma, a jego partnerka, postać, która musi nadać filmowi bijące serce, wydaje się dwuwymiarowa i pusta. Ponownie „Napoleon” sprawdza się, gdy sprawy rozwijają się w niezaprzeczalnie imponujący sposób. To kolejna rzecz, która przegrywa wojnę.
Film Napoleon opowie historię bezwzględnego dojścia Napoleona Bonaparte do władzy i jego obsesyjnej miłości do żony, cesarzowej Józefiny. To spektakularny, epicki dramat obrazujący burzliwą drogę na szczyt Napoleona Bonaparte, granego przez zdobywcę Oscara Joaquina Phoenixa. W oszałamiającym, filmowym krajobrazie nakreślonym przez legendarnego reżysera Ridleya Scotta obraz ten śledzi nieustępliwe dążenie Napoleona do władzy, przyglądając mu się z perspektywy uzależniającego, nieprzewidywalnego związku cesarza z jego jedyną prawdziwą miłością, Józefiną. Tłem dla zaprezentowania wizjonerskich taktyk militarnych i politycznych Napoleona są jedne z najbardziej dynamicznych scen batalistycznych w historii kina.
Oblężenie Tulonu czyni Bonapartego bohaterem na tyle, że domaga się uwagi Józefiny (Vanessa Kirby), więźniarki czasów terroru, która spotyka Napoleona w 1795 r. Listy Napoleona do Józefiny stanowią trzon filmu Scotta, wybór, który powinien dać ciepło i pasja projektu. Krótko po spotkaniu prawdziwy Napoleon napisał do Józefiny: „Budzę się pełen ciebie. Twój obraz i wspomnienie odurzających przyjemności ostatniej nocy nie dały spokoju moim zmysłom. Ten rodzaj uczuć wyraża się w filmie za pomocą lektora, ale zbyt rzadko można go odczuć w filmie, który jest wyjątkowo płaski pod względem emocjonalnym. Częścią problemu jest to, że Kirby nigdy nie wie, w co grać z Josephine (Vanessa Kirby), tajemniczą postacią, która staje się dla Napoleona zbyt dużym lustrem, zanim jej postać zniknie w historycznym fakcie, że nie mogła dać Napoleonowi dziedzica, co prowadzi do ich rozwód. „Napoleon” powinien ożywać w sypialni i podczas gorących rozmów przy wystawnych posiłkach pomiędzy Napoleonem i Józefiną, tak samo jak na polu bitwy, a tak się nie dzieje.
Komentarze
Film średni, ale jakość rewelacyjna
kozacki film
jak wam się nie uruchamia player po rejestracji to otwórzcie stronę na nowo, u mnie pomogło
Bardzo świetny film polecam
Zakończenie mnie totalnie zaskoczyło :o
Mnie też :)
8/10
Dzięki za film, nigdzie go nie mogłam znaleźć
dobry polecam
Załaduj pozostałe komentarze...